نتایج نقطه ثابت مشترک برای نگاشتهای سه تایی در فضای متریک تعمیم یافته

thesis
abstract

با توجه به اصل انقباض باناخ نقطه ثابت مشترک را برای نگاشتهای سه تایی در فضای متریک کامل تعمیم یافته بدست می اوریم.

similar resources

نتایج نقطه انطباق سه گانه برای انقباض های تعمیم یافته در فضاهای متریک تعمیم یافته مرتب

در این پایانامه ابتدا به یادآوری چند مفهوم و قضایای مقدماتی در نظریه ی نقطه ثابت پرداخته سپس قضایای نقطه انطباق سه تایی را برای نگاشت های g : x ? x و f:x*x*x ? x که در شرط ?-انقباضی ضعیف در فضاهای متریک مرتب صدق می کند ارائه می دهیم فضاهای متریک تعمیم یافته یا به طور ساده تر فضاهای g-متریک را به عنوان تعمیمی از فضاهای متریک معرفی می کنیم و برخی از نتایج نقطه انطباق سه تایی را برای نگاشت های g-ی...

نتایج نقطه ثابت مشترک وتقریب برای نگاشتهای ناجابجایی روی فضای محدب موضعی

هدف از این پایان نامه تعمیم نتیجه مشهور جانک به فضای محدب موضعی و اثبات قضایای نقطه ثابت مشترک برای نگاشتهای (t,i)-نامبسوط زیرسازگار در فضای محدب موضعی است. این قضایا را برای بدست آوردن نتایج وجود نقطه ثابت مشترک برای مجموعه بهترین تقریب نیز بکار خواهیم برد. همچنین نتایج نقطه ثابت مشترک و تقریب برای کلاس جدیدی از زوج عملگر باناخ اثبات خواهد شد.

15 صفحه اول

قضایای نقطه ثابت، برای نگاشتهای انقباضی تعمیم یافته

در این پایان نامه نخست قضیه نقطه ثابت نادلر را به چندین صورت گسترش می دهیم. سپس مفهوم ?- فاصله را بیان کرده و به معرفی خاصیت های آن می پردازیم و گسترشی از قضیه نادلر را که وابسته به مفهوم ?- فاصله است را بیان می کنیم. در آخر، مفهومی به نام q- تابع، روی یک فضای شبه متریک را معرفی کرده و بعد از چند مثال در رابطه با این مفهوم، قضیه نادلر را در فضاهای شبه متریک همراه با یک q- تابع، گسترش می دهیم.

15 صفحه اول

نقاط ثابت مشترک برای نگاشتهای چند مقداری در فضاهای متریک

دراین پایان نامه برخی قضایای نقاط ثابت مشترک را برای نگاشتهای چند مقداری روی فضاهای متریک ذکر میشود.این قضیه ها تعمیم هایی از قضایای معروف نقطه ثابت برای نگاشتهای چند مقداری هستند.

نقاط ثابت مشترک نگاشت های (?,? )-انقباضی تقریبا تعمیم یافته در فضای متریک مرتب

این پایان نامه نظریه ی نگاشت های ((?;?-انقباضی تقریبا تعمیم یافته را در فضای متریک مرتب معرفی و نتایجی از نقطه ثابت و نقطه ثابت مشترک را ثابت می کند. این نتایج ، چندین نظریه ی شناخته شده را عمومیت می دهد. و در آخر مثال و کابردی آورده شده تا نتایج را تایید کند.

15 صفحه اول

تعمیم نظریه نقطه ثابت بر فضای متریک مختلط مقدار

از آنجا که روابط ترتیبی بر صفحه مختلط قابل بیان نیست در این پایان نامه ابتدا با تعریف یک رابطه ترتیب جزئی روی صفحه مختلط و سپس با معرفی یک متر مختلط مقدار فضای متریک مختلط مقدار را توصیف میکنیم با بهبود شرایط انقباضی و با معرفی نگاشت های سازگار نظریه نقطه ثابت را بر فضای متریک مختلط مقدار تعمیم میدهیم سپس فضای جدید b-متریک را تعریف کرده و یک قضییه اساسی نقطه ثابت مشترک برای بک جفت نگاشت سازگار ...

15 صفحه اول

My Resources

Save resource for easier access later

Save to my library Already added to my library

{@ msg_add @}


document type: thesis

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه شیراز - دانشکده علوم

Hosted on Doprax cloud platform doprax.com

copyright © 2015-2023